Olen aktiivinen Facebookin päivittäjä. Sisäinen minäni ei välttämättä tahtoisi kertoa ajatuksistaan tai asioistaan niin usein. Kuitenkin, kasvaneessa kaveriporukassa on suuri määrä minulle tärkeitä, hyviäkin ystäviä, joiden tiedän käyvän päivittäin lukemassa kuulumisiani.Heiltä saan vastaavasti silloin tällöin sähköpostia, jossa he päivittävät elämänsä kuulumisia.

En pysty, enkä vallankaan ehdi kirjoitella pitkiä vastauksia: sitä postin määrää ei usko kukaan, mitä nykyisin vastaanotan. Olen saanut valtavan ihania kirjapalautteita, jotka ovat paneutuen tehtyjä ja ansaitsisivat vastauksia. Minä en vaan ehdi. Toivon sydämestäni, että ihmiset ymmärtävät tämän.Saan edelleenkin tosi paljon kertomuksia sairastumisista, hoitovirheistä, byrokratian neuvomispyyntöjä, kutsuja sekä yksinäisten ihmisten toiveita siitä, että alkaisin kirjeenvaihtoon. Vastaan yleensä edes jotain, mutta muuhun en ehdi.

En esitä mitään kiireistä "julkkista", sillä tuo sana ei kuvaa minua mitenkään! Olen tykännyt julkisuudesta silloin, kun se on edistänyt viestiäni ihmisille: välittäkää toisistanne, läheisistänne, itsestänne..Julkisuuden turhuuksiin en toivo koskaan päätyväni. Juu, en aio kohahduttaa silikonirinnoilla, ihmissuhteilla enkä huumekytköksillä :):)

Facebook koukuttaa: kun tein kirjojani, ainoa häiriötekijä oli juuri Facebook. Pieniä kirjoitustaukoja pitäessäni huomasin aina notkuvani Facessa ja siellä vierähtää kyllä helposti aikaa..

Profiilini on avoin puhtaasti kirjallisista syistä: haluan, totta kai, että ihmiset saavat seurata kirjailija Korhosta, sillä onhan se ollut minunlaiselleni kummajaiselle huikeaa huomata, että kelpaan yhdenvertaisena ihmisenä muuallekin kuin vammaisten sivustoille.

Kun profiilini on avoin, tulee silloin tällöin virhearviointeja kaveripyynnöissä. Olen huomannut, että pyörätuolin puuttuessa kuvasta alkaa kaveripyyntöjä sadella.. Onneksi minulla on valta hallinnoida omaa kaverilistaani: nykyään poistan heti tyypit, jotka eivät ole oikein perustein liikenteessä. Olen julkisesti ilmoittanut, että en hae täältä sulhasehdokkaita, en chatti- enkä seksiseuraa. Kaikkea on tarjottu riittävästi.

Tiedän myös, että profiilien taakse kätkeytyy kaikenlaista, siksi tiedostan kyllä Facebookin nurjatkin puolet: on stalkkaajia, ilkeämielisiä, elämälle katkeria ja myös valeprofiileja. Minulla ei onneksi ole kauheasti salaisuuksia! Yritän ymmärtää ihmismielen erilaisia puolia, mutta epärehellisyyttä en siedä sivuillani. Onhan se säälittävää jos valehtelemalla ("totuutta muuntelemalla") pitää statustaan yrittää kirkastaa.. Tätä on Facebook pullollaan! Onneksi ihmiset ovat valveutuneita, eivätkä hännystele enää kovin innokkaasti tällaisia "pyrkyreitä".

Kukin saa minun puolestani käyttää Facebookia niin kuin haluaa, kunhan ei tieten tahtoen tuota toisille mielipahaa. Toivon itsekin, että minua ei tietämättäni liitetä enää yhteenkään ryhmään, sillä eroan sieltä satavarmasti.

Tykkään Facebookista, vaikka se ei olekaan enää "trendikästä". Minäkin teitä <3normal_IMG_1773e.jpg