Aurinkosunnuntaita, rakkaat lukijani :)

Lupasin vielä toisen kerran kertoa ja vastata niihin kysymyksiin, mitä minulle ehkä eniten laitetaan. Tässä vastauksia :

- Olen kuvissa yleensä huolitellun näköinen yksinkertaisesti siksi, että olen aina huolehtinut ulkonäöstäni. Ei ihmisen sielu välttämättä muutu, vaikka olosuhteet vaihtelevat. Minulla on avustaja Iida, joka on ammatiltaan alun perin kampaaja ja hän sai myös lyhyen meikkauskoulutuksen. Useimmiten Iida laittaa minut kuvauskuntoon, sillä monen vuoden työskentelyn jälkeen homma käy jo tosi nopeasti ja Iida taitaa jo lukea ajatukseni, miltä haluan näyttää :) Kaikilta avustajiltani meikkaus ja kampaus kyllä syntyy, mutta ihan lempihommaa se ei kaikille ole! Kun on vapaapäivä, tykkään olla vaikka tukka pörrössä ja yöasu päällä, niin kuin kuka tahansa... Kuitenkin ajattelen asian niin, että on toisen ihmisen huomioon ottamista pitää itsensä siistinä ja siitä aion pitää kiinni!

- Vaatteistani kysellään, käynkö hienoissa tavarataloissa shoppailemassa... Nyt minua naurattaa!!! Käytän paljon samoja kulahtaneita verkkareita, mutta niitä en esittele kuvissa! 1.Täällä maalla ei yksinkertaisesti ole kalliita putiikkeja eikä edes niitä tavarataloja eikä minulla ole aikaa eikä kiinnostusta ravata shoppailemassa. 2. Ostan usein vaatteeni joko netistä säkällä ja suht halvalla tai avustajani käy sovittamassa jotain vaatetta puolestani ja tuo sen sitten tarjolle, me kun satumme olemaan saman kokoisia :) 3. Jotta uskotte minua, paljastan nyt valtiosalaisuuden : Minulla on pokkaa mennä lauantaina 21.3. lavalle yhdessä Arja Korisevan kanssa viiden euron juhlamekossani :) :) :) Tulkaa ihmeessä todistamaan klo 13 tätä hauskaa kohtaamista Jyväskylän Paviljonkiin! Vinkiksi kaikille : Samalla messulipulla pääsee myös lemmikkieläin- ja viinimessuille :) Minä edustan koltussani siis kuivaa kirjaosastoa :)

- Sitten on se kysymys kuntoilustani, johon en valitettavasti osaa itsekään tyhjentävästi vastata! Käyn siis kolme kertaa viikossa jumpassa : Kerta tai kaksi kuluu kävelysimulaattorissa, jossa olen pystyasennossa ja painoani kevennetään valjailla noin kolme kiloa. Kävelen jalat kaukaloissa ja kädet sidottuna eteeni tangolle koneen antaessa rytmin askelille. Joskus ratsastan jumpassa simulaattorilla ja joskus venytellään. Se, mikä kaikkia ihmetyttää, on kuntoiluni kuntosalilla. Teen normilaitteilla sekä selkä-, vatsa-, käsi- että jalkaliikkeitä. Jalkaprässissä teen nykyään sata toistoa 50 kilolla. Kevyesti :) Eri kerroilla haen erilaista suoritusta : Viimeksi tein 130 toistoa, mutta vain siksi, että halusin hengästyä kunnolla! Kun haluan tehdä syvempiä liikkeitä, vähennän toistoja. Avustaja ja fysioterapeutti auttavat minua laitteesta toiseen ja pitävät tasapainoni, mutta liikkeet teen itse! Millä lihaksilla tai aivopiuhoilla siihen pystyn, on itsellenikin arvoitus, mutta koska aistin joka liikkeen täydellisesti, en jaksa enää miettiä, miten voin liikkeet tehdä! Minulle se on ihan sama, sillä saanhan rääkätä itseäni...

- Moni ihminen toteaa viestinsä lopuksi, että päästän sinut nyt päiväunille :) :) :) Nauran siksi, että en ole päiväunia vetänyt sitten koskaan vapaaehtoisesti! Ehkä lasten ollessa pieniä nukahdin joskus vahingossa, mutta minä lähes vihaan nukkumista! Nukkuminen vie tehokasta työaikaa ja totta on, että viisi tuntia yössä on aina riittänyt minulle. Tämä on niitä henkilökohtaisia juttuja ja ymmärrän hyvin niitä ihmisiä, jotka vaativat paljon unta! En ole ikinä muutenkaan uskonut tilastoihin, mitä minun pitäisi kehollani tehdä... Nukun, jos nukuttaa, syön, kun on nälkä ja käyn vessassa, jos siltä tuntuu :) Eli olen oma ainutlaatuinen itseni, vaikka tilastot muuta yrittää tarjota! Ehkä tämä johtuu siitä, että olen aikanani tehnyt itsekin yhden tutkimuksen, joten en usko niihin pätkän vertaa :) (Anteeksi, rakkaat gradukaverit :))

- LUPASIN VIIMEKSI PALJASTAA JOTAIN YLLÄTYSTÄ JYVÄSKYLÄN KIRJAMESSUILTA. TÄSTÄ EIVÄT ENKELINI TYKKÄÄ, MUTTA TULETTE NÄKEMÄÄN TANSSIVAT ENKELIT JA ARJA KORISEVA VETÄÄ SOPIVAN PÄTKÄN TUTUSTA BIISISTÄ ENNEN KIRJAHAASTATTELUA :) :) :) LISÄKSI LAVALLE NOUSEE LOPUKSI KANSANEDUSTAJA, YSTÄVÄNI, JOKA HALUSI PITÄÄ IHAN LYHYEN PUHEENVUORON KIRJASTANI!!! JA JOS TÄMÄKÄÄN EI SAA TEITÄ LIIKKEELLE, YLEN RADIO KESKI-SUOMI HAASTATTELEE MINUA SUORASSA LÄHETYKSESSÄ JUURI ENNEN LAVAESIINTYMISTÄ ELI KLO 12.30.

- ELI JÄLLEEN KERRAN LAVA ON KATETTU JA MARJASOPPA VALMIINA! TOIVOTTAVASTI TAVATAAN PAVILJONGISSA

<3 Marja

Kuva Janne Heinonen

10694410_1500765160182516_4617554254812620150129_150233.jpg