Kun tänään Kassler-pihviä syödessäni sain kuin tykin piipusta yskänkohtauksen ja vastapäätä istuva avustajaraukka sai Kasslermällit suoraan kasvoihin,tukkaan, housuille ja käsivarteen, mietin...

Niin, ensinhän me naurettiin kolmen koplalla niin, että loppuruokailukin oli pilalla! Mutta taas kerran muistui mieleeni olla kiitollinen enkeleistäni, jotka poikkeuksetta omaavat huumorin kultaisen lahjan :)

Minulla on siis periaatteessa kolme vakituista avustajaa, joista joku on aamuvuorossa, toinen iltavuorossa ja yksi vapaalla. Lisäksi vuosien saatossa minulle on siunaantunut valtava sijaisten joukko, joita voin tarvittaessa kutsua aamu- tai iltavuoroon. Oikeastaan avustajista ja sijaisista on tullut paljon enemmän kuin avustajia - siksi kutsun heitä enkeleikseni <3

Usein ihmetellään, miksi minulla ei ole hoitajia? Ihan vain siksi, että ei minua hoideta mitenkään! En tarvitse MITÄÄN hoitotoimenpiteitä, enhän ole sairas enkä kipeä mistään!

Avustajat ja sijaiset valkkaan itse  - minunhan täällä tulee tulla heidän kanssa toimeen :) Täytyy sanoa, että juuri nyt on sellainen parvi osaavia, kultaisia enkeleitä ympärillä, että oksat pois! On kampaajaa, meikkaajaa, hierojaa, leipojaa, kokkaajaa,jalkahoitajaa, puutarhuria, eri terapioiden opiskelijoita, hammashoidon opiskelija, ompelija, sisustaja, auton huoltaja, whatever... Olen siis onnekas ja käytän kaikkien vahvuuksia työlistoja laatiessani :)

Kirjaintaulun hallinnasta kaikki lähtee! Päiväni ovat nykyään superkiireisiä ja kommunikointi pitää sujua. Avustajan työ on muutenkin vaativaa - ovathan he keskellä jonkun elämää! Kemioiden pitää kohdata ja huumorintaju yhdistää tätä enkelijoukkoa :) Minun on pidettävä itse huolta viikkojeni ja sijaisteni järjestyksestä. Yöllähän olen yksin - yöpartio käy kerran yössä vaihtamassa asentoa.

Avustajat ja sijaiset tuntevat minun toiveeni jo kulmakarvojen asennosta! Vastavuoroisesti yritän ottaa avustajien toiveet joka kuukausi huomioon työlistoja tehdessä. Hyvät sijaiset sen mahdollistavat :)

Syyskuun lopussa lähden pakolliselle lomaviikolle, sillä kouluvierailuja, ym. tilaisuuksia on kalenteri pullollaan ympäri Suomea. Olen sydämestä asti kiitollinen enkeliparveni joustavuudesta :D

Lämpimin enkeliajatuksin, Marja

11997514_10206107488984042_1722179399_n.

Kuva: Iida Minkkinen