Hellurei!

Olen jotensakin paineistunut viime aikojen tihenevistä kysymyksistä: "Koska seuraava kirja ilmestyy"? Minä en todellakaan tiedä...

Yritin taas liikaa kesällä - kirja ei minulta synny ilman perusteellista, syvälle lonkeronsa kaivavaa suunnittelua. Jäsennän kirjan ja sanottavani ensin päässäni - pääosin öisin. Jos punainen lanka ei ole kyllin laadukas - en edes halua kirjoittaa. Pettymyksen tuottaminen lukijoilleni on minulle niin suuri peikko, että mitään kuraa en lähde tarjoilemaan. Pettäisin samalla itseni.

Kirjailijana haluan myös kehittää itseäni. Siksi Häivähdyksiä ja Sydämeen tatuoitu olivat täysin erilaiset rakenteeltaan, joskin samaa aihepiiriä sivuttiin molemmissa voimakkaasti.

Nyt haluan taas uudistua ja laajentua kirjailijana. Tahdon kokeilla fiktiivistä kerrontaa! Kyllä - olen aloittanut.. Vaikeaa ja haasteellista se tulee olemaan, mutta perinjuurin mielenkiintoista. Jos en ole tuotokseeni sitten aikanaan tyytyväinen - no can do.. (ei voi mitään).

Häivähdyksiä on nyt käännetty sekä ruotsiksi että englanniksi (harkitsen myös venäjää). Olen ottanut paljon kontakteja Ruotsiin ja Englantiin etsintöjäni auttaa englanninkielisen käännöksen tehnyt Caroline Kamppila.

Tarvitaan vain se yksi kustantaja joka uskoo minuun ja haluaa viedä sanomaani eteenpäin. En kuitenkaan ota siitä stressiä, sillä niin tapahtuu, kuin tarkoitus on!

"Pakko" ei ole minun juttuni - se on niin testattu! Lisäksi kirjoittamista hajoittaa joskus yksi veikeä juttu.. Sitä kutsutaan ELÄMÄksi :)

Syyshalauksin, Marja

syksy.jpg