IMG_0527.jpg

Tästä tämä kaikki tänään alkoi.. Jäin tuijottamaan tätä ise ostamaani seinälautasta epäuskoisena.. Kyllä - tutut paikkakunnat ja valtiot, mutta AIVAN väärin seinälautasella!! Vilkaisu karttaan antoi kyllä sellaisen itsetunnon kohotuksen  opettajalle, satunnaiselle matkaajalle eli MINULLE, joka tukka putkella keväällä ravasin noissa kohteissa ... KARTTAKO VÄÄRINPÄIN PÄÄSSÄNI koko hemmetin loman?? Ei todellakaan, vaan hutiloimalla tehty seinälautanen tyhmälle turistille :)

Olen marjastanut pikkutytöstä lähtien, ensin äidin kanssa, sitten itsekseni intohimoisesti, ja missään oudollakaan marjapaikalla en ole ollut eksyksissä! En ole hyvä suunnistamaan maastossa esim. kompassilla, mutta jotenkin kummalla "vaistolla" olen aina "kartalla". Perheen kanssa kun -90-luvulla kalusimme Euroopan ristiin rastiin - toimin kuukauden kartturina ja mielestäni vain kerran Saksassa kiersimme kehää...

Viimeksi eilen tunsin itseni taas umpityhmäksi, kun yritin iho kananlihalla metsästää epätoivon vimmalla minulle niin tärkeitä auringonsäteitä. Aina kun säde vilahti, purjehdin leopardibikineissä takaterassille. No, 2 minuuttia sitä onnea riitti: joko sade ropisi niskaan tai pilvet pelleilivät auringon edessä.. "Paista perkele, koska haluat - EI KIINNOSTA"!! Pienet ovat minun murheeni: maanviljelijöille kaikki sympatiani <3.

Tyhmä tai ei, mieleni alkoi leikkiä elämääkin suuremmilla kysymyksillä, joihin en odota keneltäkään vastauksia, kunhan mietin:

- kun kuolen, oletan, että sieluni siirtyy "taivaaseen". Missä se taivas sijaitsee? Tuskin sieluni väistelee lentoliikennettä?

- kun kuolen, olenko taivaassa aina samanikäinen, kuin kuollessani? Eli onko nuorena kuollut rakas ystäväni nuori mies edelleen ja minä kenties ryppyinen mummo? Siinä meni sekin toive unelmien prinssistä...

- vai ollaanko taivaassa NÄKYMÄTTÖMIÄ? Mitäs järkeä siinä olisi? Tahdon tavata siellä sukua, tuttavia!!

- millä taivaassa eletään? Pyhällä hengellä? Onko vaatteita laisinkaan...

- joka nyt luulee, että pelleilen, erehtyy!!

Maailma on täynnä kysymyksiä, ihmisen kehityksestä ja maapallon synnystä lähtien, joiden miettiminen pistää ainakin minun pienen pääni täysin sekaisin! Avaruudesta puhuminen menee valon nopeudella yli hilseen ja eilinen painepesurinkin kasaaminen tuntui jo kyllin vaikealta..

Siitä pidän pääni, että vuosi on suora jana, joka loppuu joulukuun 31. päivä tuntemattomaan ja vuosi alkaa 1.1. "puhtaalta pöydältä" kohti uutta. Nyt olemme janalla siis ylittäneet keskikohdan :)
Minulle on varsin yhdentekevää, mikä taivaankappale kiertää mitäkin, kunhan elävät sovussa! Sama pätee ihmisiin: rauhaa ja rakkautta vain toivon <3 Valitettavasti olen optimistisesta luonteestani huolimatta aika realistinen siitä, että milloinkaan ihmisten sodat ja riidat eivät tule loppumaan. Mitenhän siellä taivaassa?

Kesän sateiden pehmentämä Mustikka-marja :)